top of page

Kleuterkoffer - deel 2: Programmeren

Nuttige links en informatie

1. Program your teacher

Stel jezelf aan de kinderen voor als robotgrijparm. Zij moeten jou programmeren om een voorwerp op te rapen. Plezier gegarandeerd en een heerlijke manier om de eerste stapjes in de wereld van algoritmes te zetten.

​

 

Deze opdracht is gebaseerd op de missie van de Mars Insight, die op 26 november 2018 is geland op de Rode Planeet en er op dit moment metingen uitvoert. Een animatie van de werking van het toestel en de grijparm vindt u hieronder. Kijk vanaf 1'25" om de grijparm in actie te zien.

​

insight.png

2. Rover race

Geïnspireerd op de Curiosity, kan u de kinderen geblinddoekt een parcours laten afleggen. Hierbij moeten ze luisteren naar de instructies van de anderen. Maak het extra moeilijk door ze een treintje van 3 te laten maken.

De Curiosity rijdt nog steeds rond op Mars!  In onderstaand filmpje kan u de echte Curiosity geanimeerd in werking zien. Kijk vanaf 3'45" om de camera in actie te zien en de rover te zien rijden.

​

​

programmeren.png
bottom of page